Thursday 18 July 2013

Mini gathering.. selepas 19 tahun...

Dah lama aku lost contact dengan x-schoolmates... dengan adanya internet, dunia tanpa sepadan ni, aku dapat balik contact dengan diorg... semuanya bermula dengan facebook, 5 thn yg lalu...

Mula2 fb inbox, fb group, pastu whatsapp, pastu wechat... hihihi... kelakar diorg ni...macam2 topic dibincangkan... bukan semua ahli group kitorng ni dok kl.. merata2 tempat.. masa tu, sorg dok brunei, sorg dok melbourne, johor, terengganu, pahang negeri 9, selangor...

Dalam banyak2 kawan sekolah menengah, Masitah je yg aku selalu jumpa... birthday party, open house hari raya.. g cucuk H1N1 kat klinik dia.. bawak maid aku cucuk HepA kat situ... tak sempat dos ke-3, maid aku dah lari... huhuhu...

Tak pernah kitorg plan utk berkumpul.. sebabnye, susah nak dapat date & masa yg sesuai.. so, kitorg byk borak kat wasap je...

Tapi.. dah ditakdirkan, kitorg akan jumpa semula.. walaupun tak cukup korum... semuanya unplanned.. semuanya pasal penyerahan "barang"... hahahaha...

1st item..
Prequel.. Ada satu hari ni, Masitah pg Terengganu... sebelum tu kitorg dah borak pasal kain sutera crepe.. since Masitah pun kat sana untuk beli kain tu, dia offer untuk belikan sekali kalo kitorg berminat... murah compare dgn harga online / kedai... berdesup-desup message masuk masa tu... aku masa tu tinggal rumah sensorg dgn anak2 je... mana nak layan anak, nak tengok kain lagi... dekat sejam lebih jugak le cuci2 mata kat wasap.. last2 terorder le selai... 2 org kawan lagi pun terjebak jugak...huhuhu...

Plannye Masitah akan pos je hasil tangkapan kitorg tu... tup tup, hujung minggu tu, ada Pesta Hot Air Balloon kat Putrajaya... kebetulan, aku memang nak pegi sana, kalo tak hujan la... Masitah & Shima pun kata nak pegi jugak... so, kitorg plan jumpa kat sana untuk ambil kain sutera crepe tu.. Punye la semangat nak dapat kain tu... sanggup...

So, berjumpa le kitorg kat sana... tapi tak jumpa lama pun... ambik barang, borak kejap, pastu buat hal masing2... anak2 sibuk la nak main beskal x-treme, ada yg nak naik belon tu la... macam2 hal...

mula2 jumpa Masitah dulu...
tengok la tu... masing2 pegang bag pelastik pink... 
al-kisahnye, kengkonon nak tempah utk pakai raya tahun ni... dah membuyung ni, mak simpan je la kain tu utk raya tahun depan... huhuhu..

Antara belon2 yg berkembang utk hari terakhir... tak banyak sgt, sebab hujan sangatlah lebat sebelum tu...



2nd gathering... semuanya gara2 shima buat party pinggan mangkuk aussie kat rumah dia... hahahaha... dah alang2 berparty, kitorg berpot luck le memasing... kali ni, 5 family yg berkesempatan utk join.. since shima kata dia akan sediakan main dish, makanye saya awal2 lg prepare buatkan blueberry cheese tart.. jenuh le hari sabtu tu, buatkan pastri dulu.. pastu hari ahad baru letakkan cheese.. sib baik jadi.. walaupun rupa huduh...hahahaha..
pembantu mama...

macam2 makanan...
shima buat mi kari, agar2 merah, fruit koktel, tembikai.. airan bawak jagung susu rebus & strawberi dari cameron highlands, masitah lak bawak putu piring... oni sebab dia sakit perut, dia hanya bawak diri je... hihihi.. jangan mare ye oni...

anak2 geng wasap...

geng wasap...
perut pun dah kenyang, apa lagi... masa utk cuci mata & cuci poket sekali... naik kat atas, mak aii... satu bilik penuh dengan berkotak2 pinggan mangkuk...

tangkapan pertama masitah... bowl winter frost tu... semua sekali dia rembat...

oni pegang pyrex rasanya tu..

kira shima... jgn salah kira... rugi tokey...

macam menarik je ni.. nak beli ke tak?? nak ke tak??

shima, ni mangkuk ni aku nak jugak tau... amboi... sakan mak shopping nih... boleh bayau instalment tak shima?

antara brg2 yg shima jual lelong...

corelle beratur... shima, reserve utk aku satu... tahun depan aku ambik... hahahaha

hasil rembatan memasing... apsal airan baru ada dlm gambo??

mak tak habis shopping lg  ni.. corelle dah, pyrex dah... ni belek piuk vision lak... airan jual lelong gak...
dah habis sesi party tupperware, aku lak bukak sesi kain baju lak... saje je bawak baju kurung vietnam yg oya jual... gambo masa membelek baju tak, sebab camerawoman sibuk promote baju...

dah sejam lebih shopping pinggan mangkuk piuk bagai, turun bawah sambung makan balik... airan buatkan teh supaya para suami boleh continue sembang... sementara kitorg tolong shima kemas pinggan mangkuk makan tadi... aku lak berexercise mengejar aleesya yg takleh nak dok diam... habis semua bilik kat rumah shima dia masuk.. sori ye shima... aku secara tak sengaja dah round tour rumah ko... hahahahaha...

anak dara aku yg sgt aktif...

anak2 main game..

para suami... sakan borak..

mak2 sembang kat dapor je...

rakan sebaya yg berlainan size... anak airan rasanya tua setahun dr aqeelah & naim kan?

nak dekat kul 7pm, baru le memasing berangkat pulang... tq shima sebab sudi jadi host kali ni... nnt kita rasmikan bbq set ko yg besar giler tu lak ye...

No comments:

Post a Comment