Wednesday 20 March 2013

Result SPM 2012 kuar arini...

SPM.. dah 19 tahun meninggalkan zaman itu.. skrang ni, ibu bapa yg terlebih risau, apa keputusan yang bakal si anak terima... ibu bapa yg beria menghantar anak2 ke sekolah untuk mengambil result.. siap ada majlis penyerahan result bagai... (sesetengah sekolah la..)

teringat pada zaman saya dulu... sensorang je pegi ambik result.. masa SRP (saya masih merasa zaman SRP ye..), naik bas mini je ambik result.. takde maknenye mak or abah nak menemannye.. dapat result, terus balik rumah.. alhamdulillah.. saya lulus dengan cemerlang, gemilang & terbilang... walaupun masa ambik SRP tu, saya baru berpindah sekolah.. amatlah culture shock, dari sekolah convent, tetiba kena masuk sekolah kebangsaan yg bercampur lelaki perempuan...

masa SPM pulak, pun sama jugak.. sensorng g ambik result kat kuantan nun.. tak ingat la masa ni naik bas ke naik flight.. zaman ni, naik bas masih 5 jam.. belum ada highway lg.. berchenta betul la kalo naik bas..

ambik result pun kat kaunter opis je rasanya.. takde nye acara2 majlis bagai.. sempoi.. alhamdulillah, sekali lagi, saya lulus dengan cemerlang, gemilang & terbilang... berkat usaha yg bersungguh-sungguh, doa ibu bapa serta guru2 yg mengajar..

macam mana la keadaannya di zaman anak2 saya nanti.. adakah saya akan biarkan mereka berdikari sepertimana saya dahulu? ataupun saya pun akan turut sama seperti ibu bapa di zaman ini? wallahualam...


No comments:

Post a Comment